Economic Journalism and Internal Market

06.02.2015

Mezinárodní expertní konference organizovaná Asociací pro mezinárodní otázky (AMO) s laskavou podporou Mezinárodního visegrádského fondu a Nadace CERGE-EI. Mediálním partnerem akce byl EurActiv.cz.

 

Akce byla živě tweetovaná pod hastagem #AMO_InternalMarket.

Konference byla součástí projektu Smooth Functioning of the Internal Market between V4 Countries, který se věnuje problematice fungování vnitřního trhu mezi zeměmi Visegradské skupiny. Projekt je platformou pro setkávání odborníků, zástupců médií, spotřebitelských organizací, hospodářských komor a státní správy ze zemí Visegradské skupiny za účelem diskuse o fungování vnitřního trhu ve středoevropském regionu.

Program konference >>

Diskuzní otázky:

Panel #1: Jednotný trh: jak moc potřebuje jednotnou žurnalistiku?

  • Jak psát o vnitřním trhu? Čím je ekonomická žurnalistika zaměřená na téma vnitřního trhu specifická?
  • Lze se oprostit od „národního“ pohledu a do jaké míry?
  • Jaká je současná úroveň mediálního zpracování problematiky vnitřního trhu a v čem by se dala zlepšit?
  • Je pohled prizmatem vnitřního trhu dostatečně reflektován ve zpravodajství o obecných ekonomických otázkách?
  • Jaké konkrétní žurnalistické počiny snažící se o vyvážené informování o čtyřech svobodách, jako například nedávná studie The Guardian, upozorňující na míru využití sociálních dávek Brity v ostatních zemích EU, lze považovat za hodné následování?
  • Jakým způsobem se za posledních deset let vyvinul stereotyp „polského instalatéra“ v mediálním prostoru v EU?

Shrnutí a doporučení z 1. panelu (conference report) >>


Panel #2: Media visegrádských zemí a jejich vliv na fungování vnitřního trhu
  • Které hlavní stereotypy mohou bránit hladkému fungování vnitřního trhu mezi zeměmi Visegrádské čtyřky? Do jaké míry media přispívají k posilování těchto stereotypů?
  • Je v případech závad kvality výrobků a služeb pozornost médií upřena na konkrétního dodavatele, nebo při informování dominuje země původu (např. kauza polské máslo či polská posypová sůl)?
  • Jaké jsou možnosti spolupráce médií v regionu, možnosti společné investigativní žurnalistiky v případech s přeshraničním dopadem a přístup médií k informacím státní správy v dalších zemích EU?

Shrnutí a doporučení z 2. panelu - anglicky (conference report) »

Fotogalerie »

Research paper: Internal Market among V4 Countries: Energizing Stakeholders’ Activity to Press for its Smoother Functioning »

Prezentace research paperu »


Mediální výstupy

Čas a místo konání:
Pátek, 6. únor 2015, 9:00 – 12:00 (registrace účastníků od 8:30)
CERGE-EI, Politických vězňů 7, Praha 1

Pracovní jazyk: angličtina

Potvrzení účasti: registrace@amo.cz

Kontakt:

Václav Lídl, výkonný tajemník
mobil +420 737 555 743, vaclav.lidl@amo.cz

Soubory ke stažení:

Program

Typ souboru: pdf, Velikost: 494.1 KB, Datum poslední změny: 04.02.2015

Research paper

Typ souboru: pdf, Velikost: 817.4 KB, Datum poslední změny: 05.02.2015

Prezentace research paper

Typ souboru: pdf, Velikost: 233.2 KB, Datum poslední změny: 06.02.2015

Conference report- Panel #1: Jednotný trh: jak moc potřebuje jednotnou žurnalistiku?

Typ souboru: pdf, Velikost: 641.9 KB, Datum poslední změny: 19.03.2015

Conference report- Panel #2: Media visegrádských zemí a jejich vliv na fungování vnitřního trhu

Typ souboru: pdf, Velikost: 686.7 KB, Datum poslední změny: 20.03.2015


Vyhledávání

Kalendář akcí

« Leden 2018 »
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Novinky e-mailem

Analytici AMO